Gminna Orkiestra Dęta przy OSP w Czajkowie

Menu
Dołącz do Nas na Facebooku
IX Kurzętnickie Impresje Orkiestr Dętych

17 września obraliśmy kierunek na Mazury i wzięliśmy udział w IX Kurzętnickich Impresjach Orkiestr Dętych w Kurzętniku. Zarazem zorganizowaliśmy dla Orkiestry weekendową wycieczkę.

Weekend w Kurzętniku był dla nas niesamowicie ciekawy!

Swój pobyt rozpoczęliśmy od wejścia na Kurzą Górę, na ktorą mogliśmy udać się dzięki uprzejmości gminy Kurzętnik. Następnie również dzięki uprzejmości Gminnego Centrum Kultury w Kurzętniku mieliśmy możliwość zwiedzić najciekawsze zakątki miejscowości, wraz z przewodnikiem. Dzień zakończyliśmy spotkaniem integracyjnym z Młodzieżową Orkiestrą Dętą w Kurzętniku.

Sobotę poświęciliśmy na zwiedzenie Muzeum Bitwy pod Grunwaldem. Popołudniu udaliśmy się do Parku Etnograficznego w Olsztynku, który stanowi Muzeum Budownictwa Ludowego. Wieczorem zorganizowaliśmy wspólną strefę kibica podczas finałowego meczu Mistrzow Europy polskich siatkarzy.

W niedzielę wzięliśmy udział w IX Kurzętnickich Impresjach Orkiestr Dętych. Wydarzenie to było tym ciekawsze, iż gospodarze wydarzenia świętowali 15-lecie swojej muzycznej działalności. W Impresjach udział wzięło sześć orkiestr. Prócz gospodarzy z Kurzętnika i Orkiestry z Czajkowa udział wzięli: Miejska Orkiestra Dęta z Lubawy, Młodzieżowa Orkiestra Dęta z Krzynowłogi Małej, Młodzieżowa Orkiestra Dęta OSP w Płośnicy i Grudziądzka Orkiestra Dęta.

Dzień rozpoczął się od wzięcia udziału każdej z Orkiestr w Mszach Świętych w różnych kościołach na terenie Gminy.

Następnie muzycy w barwnym korowodzie udali się spod terenu Gminnego Centrum Kultury na kurzętnicki rynek, gdzie wspólnie wykonali dwa utwory: "Marsz Kurzętnicki", pod dyrygenturą kapelmistrza Młodzieżowej Orkiestry Dętej w Kurzętniku Mariusza Brzezickiego oraz utwór "Orkiestry Dęte", pod batutą kapelmistrza Gminnej Orkiestry Dętej przy OSP w Czajkowie Krzysztofa Sowy.

Punktem programu byly występy orkiestr w amfiteatrze, z którego roztaczał się przepiękny widok na panoramę gminy. W partiach wokalnych czajkowską orkiestrę wspierał Marcel Tułacz.

W związku z jubileuszem 15-lecia istnienia Młodzieżowej Orkiestry Dętej w Kurzętniku kapelmistrz Krzysztof Sowa oraz prezes Aleksandra Smardz złożyli na ręce kurzętnickiego kapelmistrza najserdeczniejsze życzenia i skromny upominek.

Na zakończenie każda z orkiestr otrzymała pamiątkowe puchary. Następnie wszystkie orkiestry udały się na wspólną integrację!

Zdjęcia i nagrania: Marta Świtoń

Dołącz do Nas na Facebooku

Wszystkie prawa zastrzeżone dla Gminna Orkiestra Dęta przy OSP w Czajkowie © 2024

Projekt i wykonanie ideaCode

Ta strona internetowa używa ciasteczek (cookies). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z tych plików.